Meillä Matimekilla ajatellaan, että kun pidämme huolen työntekijöistämme, he pitävät hyvää huolta asiakkaistamme. Tämä tarkoittaa leffaillan ja BookBeatin kaltaisia juttuja, mutta myös niitä arkisia asioita, jotka näkyvät työntekijöiden jokapäiväisessä arjessa.
Yksi näistä on vastuun antaminen. Meillä työntekijät saavat itse vastata omien työtehtäviensä aikatauluttamisesta ja hoitamisesta. Toki apua saa ja pitää kysyä. Näin työstä tulee mielekkäämpää, mutta usein myös tehokkaampaa. Koska kuka tietäisi paremmin, mikä työvaihe kannattaa hoitaa missäkin välissä, kuin siihen perehtynyt työntekijä?
Henkilökuntamme toiveesta olemme antaneet heille mahdollisuuden tehdä myös pidempiä työvuoroja. Näin tilaukset saadaan lähtemään asiakkaalle aiempaa nopeammin ja työntekijämme saavat nauttia pidennetyistä viikonlopuista.